Terug naar het blog

Aanbevolen uren slaap per leeftijdsgroep

Hier heerst veel onkunde over. Weet u het zelf wel? Hoeveel uur per nacht u eigenlijk zou moeten slapen? En wat de gevolgen zijn van te weinig slaap?

Volgens de National Sleep Foundation is het aanbevolen aantal slaapuren afhankelijk van de leeftijdsfactor. De kwaliteit van uw slaap bepaalt de energie die u gedurende de dag heeft en beïnvloedt ook uw gezondheidstoestand.

De slaap van goede nachtrust is van groot belang, en uw lichaam heeft tijd nodig om te rusten en alle systemen te herstellen. Maar veel mensen hebben een onregelmatig slaappatroon en slapeloosheid is een belangrijke oorzaak van veel kwalen.

De aanbevolen slaapbehoeften verschillen per leeftijdsgroep

Volgens de National Sleep Foundation is het aanbevolen aantal slaapuren afhankelijk van de leeftijdsfactor. De kwaliteit van uw slaap bepaalt de energie die u gedurende de dag heeft en beïnvloedt uw gezondheidstoestand.

Slaapstoornissen worden veroorzaakt door veel factoren. Stress en moderne technologie zijn op dit moment de meest voorkomende oorzaken. Stress stimuleert de afscheiding van cortisol. Overmatige afscheiding van het stresshormoon veroorzaakt slaapstoornissen, ziekte en ongemakken. Het licht dat wordt vrijgegeven door technologische apparaten zoals mobiele telefoons, tablets en televisies blokkeert de productie van melatonine. Ook niet goed voor de nachtrust.

Ongezonde slaappatronen leiden vaak tot vermoeidheid, waardoor u niet kunt beslissen, concentreren, denken en zelfs eten. Wetenschappers hebben nu de band tussen slaapstoornissen en gezondheidsproblemen bevestigd.

Als u minder dan vijf uur per nacht slaapt, zal uw hart er onder lijden. Minder dan 7 uur slaap kan  ook ernstige gezondheidsproblemen veroorzaken zoals onbeheerde gewichtstoename en diabetes. Probeer ’s nachts goed te slapen, en je lichaam en geest zullen je bedanken.
De National Sleep Foundation deed concrete aanbevelingen – Lees hieronder meer –


Ontvang ook ander interessant Bedgeheimen nieuws


Nieuwe richtlijnen voor slaapuren volgens de National Sleep Foundation

Charles Czeisler, een professor aan de Harvard University, werkte samen met een team van deskundigen en deed onderzoek naar slaapbehoeftes. Talrijke studies zijn hiervoor uitgevoerd in de periode tussen 2004 en 2014. Het doel van hun onderzoek was het bepalen van het juiste aantal slaapuren voor elke leeftijdsgroep. Ze bestudeerden ook de effecten van slapen op de algemene gezondheid.

Hier zijn de resultaten van het onderzoek van Czeisler:

  • Pasgeboren (0-3 maanden) – 14-17 uur

  • Baby’s (4-11 maanden) – 12-15 uur

  • Kinderen (1-2 jaar) – 11-14 uur

  • Voorschoolse (3-5 jaar) – 10-13 uur

  • Schoolleeftijd (6-13 jaar) – 9-11 uur

  • Tieners (14-17 jaar) – 8-10 uur

  • Jeugd (18-25 jaar) – 7-9 uur

  • Volwassenen (26-64 jaar) – 7-9 uur

  • Senioren (ouder dan 65 jaar) – 7-8 uur.

Onvoldoende slaap leidt tot ernstige gezondheidsproblemen, dus probeer de hele nacht voldoende rust te krijgen. En doe dat natuurlijk onder een lekker eco dekbed of een biologisch dekbedovertrek, daar slaapt u beter en lekkerder door. Kijk eens in onze webshop voor de meest heerlijke producten.

ABONNEER OP ONZE BEDGEHEIMEN NIEUWSBRIEF

Als abonnee van de Bedgeheimen Nieuwsbrief ontvangt u regelmatig mooie aanbiedingen en kortingen en ook nieuws over nieuwe collecties en nuttige tips hoe u beter kunt slapen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *