Gratis verzending en retour

Voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis*

In bed op Wereld Slaap Dag

Hele dag in bed op de Wereld Slaap Dag? Het is de laatste vrijdag voordat de lente begint en daarom vieren wij de Wereld Slaap Dag. Nog even genieten van een ‘mini-winterslaap’ en luieren in je bed. 

Lekker de hele winter in een knus, warm bed en pas weer wakker als de vogels het begin van de lente aankondigen? Helaas! In de wereld waarin wij nu leven is het onmogelijk om mee te doen met de natuur om ons heen. Zo normaal als de winterslaap in het dierenrijk is, zo abnormaal is dit gegeven bij de mens. De natuur en de dieren zijn in diepe slaap, maar wij werken rustig de hele nacht door aan een presentatie. Vervolgens liggen we uren te woelen in bed. De volgende dag kunnen we onze ogen bijna niet meer open houden na de lunch.

Taoïsme en ‘mini-winterslaap’

Omdat mensen de winter prima kunnen overleven zijn we van nature niet geprogrammeerd om een winterslaap te houden. Volgens de taoïsten doe je er verstandig aan om in de winter gedurende paar weken ‘in yin’ te gaan. Oftewel een ‘mini-winterslaap’ houden, waar je lekker naar binnen keert, veel rust neemt en wat vertraagd. Dit is een periode van loslaten, herstellen en opladen. Om zodra de lente begint te ontwaken uit je winterslaap.

Goede nachtrust

Heb je nou geen winterslaap kunnen houden? Geen probleem. Wij ook niet! Je kan vandaag heerlijk de hele dag in bed blijven om te slapen, luieren, mediteren of om een boekje te lezen. Kan dat ook niet? Neem dan even een momentje om tot rust te komen. Ga 5 minuten met je ogen gesloten zitten en vraag jezelf af hoe jouw nachtrust is. Val jij makkelijk in slaap? Voel jij je opgeladen en energiek in de ochtend? Lig jij lekker en ontspannen in bed? Uit onderzoek blijkt dat een op de drie mensen last heeft van slaapproblemen. Slechts 7% van alle mensen haalt 8 uur slaap per nacht. 90% heeft tenminste 1 slechte nacht per week. Een goede nachtrust hebben is heel belangrijk. Als je slaapt, krijgen je hersenen de kans om zich op te laden en alle prikkels en informatie van de dag te verwerken. Daarnaast kunnen de organen zich weer herstellen en wordt de hormoonhuishouding in balans gebracht.

Lees hier verder over onze geheimen voor een goede nachtrust.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *