Yumeko maakt gebruik van cookies. Deze mogen wij alleen plaatsen met uw toestemming. Door het plaatsen van cookies kunnen wij uw bezoek aan onze website nog makkelijker en persoonlijker maken. Door op “akkoord” te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Via “aanpassen” kunt u zelf bepalen welke cookies u wel of niet toestaat.

Internationale Dag van de Slaap. Hoe goed slaapt u?

Bent u zich ervan bewust hoe veel maar ook hoe goed u slaapt? Het is vandaag de Internationale Dag van de Slaap, het perfecte moment om hier eens goed over na te denken. Want zoals u vast wel weet is een goede nachtrust erg belangrijk. Wij hebben aantal tips voor een goede nachtrust voor u op een rijtje gezet.

OVERDAG 
Wanneer u overdag voldoende beweegt, zal het ’s avonds makkelijker zijn om in slaap te vallen. Ook zal de totale kwaliteit van uw slaap beter zijn. De voornaamste reden dat wij slapen is zodat ons lichaam zich kan herstellen. Hoe ‘uitgeputter’ u bent, hoe beter uw slaap dus zal zijn. De Nederlandse Norm Gezond Bewegen raadt aan om minstens 30 minuten per dag te bewegen.

’S AVONDS
Het is verstandig om elektronische beeldschermen te mijden, of in ieder geval te beperken, voordat u gaat slapen. Dit scheelt niet alleen energie (u hoeft uw tablet, telefoon etc. minder vaak op te laden), het is ook beter voor uw slaap. Dit blijkt uit onderzoek van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

Daarnaast doet u er goed aan om geen koffie te drinken voor het slapen gaan. Cafeïne blijft tot wel 6 uur actief in het lichaam. Dit kan ervoor zorgen dat u moeilijker in slaap komt en ook onrustiger slaapt.

KLIMAAT EN OMGEVING 
Een lagere kamertemperatuur zorgt voor een lagere lichaamstemperatuur en zo krijgt je lichaam de natuurlijke behoefte om te gaan slapen. Zo is uit onderzoek gebleken dat mensen die met het raam open slapen, beter slapen en zich de volgende dag beter uitgerust voelen dan mensen die met het raam dicht slapen. Wel is het belangrijk om uw voeten goed warm te houden. Wanneer u koude voeten heeft zal het lastiger zijn om in slaap te komen. Onze alpaca bedsokken lenen zich hier perfect voor.

Ook helpt het om uw lichten alvast een beetje te dimmen voordat u gaat slapen. Uw biologische klok krijgt hierdoor een extra steuntje waardoor u zich gemakkelijker moe zal voelen.

Slaap lekker!