Yumeko.nl maakt gebruikt vancookies.OK
Relaxation Day: 8 perfecte slaaptips van Yumeko

Relaxation Day: 8 perfecte slaaptips van Yumeko
Op 15 augustus vieren wij Relaxation Day. En heerlijk relaxen kunt u zeker met Yumeko. Naast het maken van prachtig bedlinnen, zijn wij ook op het gebied van slapen expert. Want soms is er naast het perfecte bedlinnen net even iets meer nodig voor een goede nacht slaap. In onze blog geven wij u de perfecte slaaptips. 

1. Kies beddengoed wat bij u past
Welk bedlinnen past bij mij? Dat is een vraag die we regelmatig krijgen van klanten. Logisch eigenlijk, omdat ieder materiaal z’n specifieke eigenschappen heeft. Twijfelt u ook welk eco bedlinnen het meest geschikt is voor u? Lees dan meer over onze kwaliteiten en de eigenschappen die erbij horen in onze blog: Welk eco bedlinnen past het beste bij mij?

2. Wissel mee met de seizoenen
Het wordt vaak onderschat maar het is echt zinvol om uw dekbed om te wisselen met de seizoenen. Door uw winterdekbed bijvoorbeeld in te wisselen voor een zomer dekbed slaapt u daadwerkelijk beter. Namelijk, als de lichaamstemperatuur laag is, heeft het lichaam niet zoveel energie nodig om op gang te blijven. En u raad het al, bij een hoge temperatuur is dit dus ook omgekeerd. Te veel warmte heeft dus een negatieve invloed op uw slaap. Yumeko heeft een divers assortiment aan dekbedden voor verschillende seizoenen. Zo hebben wij prachtige dekbedden van wol en dons maar ook plantaardige stoffen zoals tencel en kapok.

3. Kleur in de slaapkamer
Onbewust worden we beïnvloed door de kleuren om ons heen. Kleur is emotie en kleuren spelen een grote rol in hoe wij ons voelen. Yumeko dook in de Feng Shui kleurenleer. De juiste kleurbalans in uw slaapkamer zorgt er namelijk echt voor dat u beter slaapt. U leest het in onze blog: Kies voor kleur in de slaapkamer!

4. Geef slaap prioriteit
Slaapgebrek kan nare gevolgen hebben zoals koppijn, een slecht humeur en in het ergste geval zelfs depressie. Neem daarom het slapen serieus. Voldoende slaap is de basis voor een gezond en gelukkig leven. Het zorgt ervoor dat uw lichaam zich herstelt en u de volgende dag weer fris aan de dag begint. Reserveer daarom ook minimaal 8 uur slaap per nacht.

5. Vermijd schermtijd
Het beste is om twee uur voordat u gaat slapen alle schermen uit te doen. Het zorgt er namelijk voor dat het biologische ritme in de war wordt geschopt. Hierdoor wordt minder melatonine aangemaakt en dit zorgt ervoor dat u minder goed en snel in slaap komt. Dus weg met die schermen en lees bijvoorbeeld een boek voor het slapen gaan!

6. Ga voor decafé
Cafeïne heeft een stimulerend effect en houdt u wakker. Ook in de nachtelijke uurtjes. Dit kan zorgen voor aardig lange plafonddiensten en dat is vervelend. Drink daarom ’s avonds liever geen koffie of kies voor decafé. Tegenwoordig net zo lekker!

7. Ritme is key!
Mensen met een onregelmatig werkschema zullen het vast wel weten. Een onregelmatig ritme zorgt ervoor dat je biologische ritme wordt verstoord. Kies er daarom voor om op vaste tijden naar bed te gaan maar ook om op te staan. Ook al is het nog zo verleidelijk om in het weekend lekker lang te blijven liggen.. Wanneer u vroeg op staat, heeft u ook meer aan uw dag!

8. Blijf in beweging
Sporten is goed voor de gezondheid. Het zal u dan ook niet verbazen dat u beter slaapt wanneer u hebt gesport. Het lichaam is dan namelijk uitgeput en wil zichzelf herstellen door middel van een goede nachtrust. Geen tijd om te sporten? De Nederlandse Norm Gezond Bewegen raadt aan om minstens 30 minuten per dag te bewegen. Deze 30 minuten haalt u al snel wanneer u de fiets pakt naar werk of nog een rondje loopt voor het slapen gaan!

Wij zijn op werkdagen van 9.00 tot 17.30 telefonisch bereikbaar.