Ons Yumeko team

Onze organisatie wordt geleid door oprichter en CEO Rob van den Dool. De organisatie bestaat uit verschillende teams die intensief met elkaar samenwerken.

Customer care

Ons Customer Care team beantwoordt de vele vragen van klanten die via de chat, mail en social media binnenkomen. Daarnaast lossen zij klantproblemen op en zorgen zij dat onze klanten zo goed mogelijk worden geadviseerd voor een optimale nachtrust.

Product & logistics

Ons Product team ontwikkelt onze collectie, de dessins, verzorgt de inkoop en beheert de voorraden, regelt en ziet toe op de internationale transporten , is verantwoordelijk voor de selectie van duurzame productiepartners en de ontwikkeling van nieuwe producten en materiaalinnovaties.

Marketing communication

Ons Marketing Communications team zorgt ervoor dat het merk Yumeko op de juiste manier wordt geladen en consistent naar buiten wordt gebracht in de diverse middelen en media zoals de website, (online)advertising, PR; strategische en promotionele partners, nieuwsbrieven, social media en collectielanceringen. Tevens levert het team middels diverse marketingpromoties en samenwerkingen bij aan de omzet.

Herengracht 418sous | Yumeko

E-commerce

Ons E-commerce team coördineert onze webshop, van de technologische invulling en beheer, tot het design en doorontwikkeling van de website, tot onze online advertising en het affiliate programma.

Impact

Ons Impact team draagt zorg voor onze jaarlijkse Impact Report, de rapportage aan en controle van Fairtrade en GOTS, de transparantie van onze ketens en de selectie van nieuwe partners. Daarnaast zorgt het Impact team dat kennis en bewustzijn over impact breed binnen de organisatie gedragen wordt.

Finance

Ons Finance en admin team houdt de financiële touwtjes in handen en houdt de vinger aan de pols voor wat betreft onze prestaties.

People

Ons People-team draagt zorgt voor een optimale cultuur en samenwerking, zelfontwikkeling van mensen met onze Groei & Bloei gesprekken; en het mentale welzijn van mensen. Ze verzorgen de selectie, werving en onboarding van nieuwe teamleden met de Yumeko Academy; en regelen daarnaast ook alle formele zaken als pensioenen, de BHV en de inrichting op kantoor.

Werken bij Yumeko?

Yumeko groeit. En misschien groei jij wel met ons mee. Wat begon in Amsterdam in 2010 is inmiddels uitgegroeid tot een beweging die zowel textiel als ondernemen opnieuw uitvindt – met liefde voor mens, dier en planeet. Yumeko is inmiddels met webshops actief in zeven landen. Vanuit ons hoofdkantoor in hartje Amsterdam werkt een team van dertig Schone Slapers aan een droom die elke dag groter wordt. We houden van korte lijnen en lange lunches; goede koffie én goede ideeën; we doen de dingen graag anders – bewuster, eigenzinniger, slimmer.

Bij ons draait het om impact. Als B Corp, social enterprise en trotse drager van de keurmerken Fairtrade, GOTS en GRS, bewijzen we dat zacht slapen en duurzame keuzes hand in hand gaan. We praten net zo makkelijk over biodiversiteit als over de kracht van een A/B-test. Geen anonieme ketens, maar échte connecties. Want daar geloven we in: dat iedereen tot zijn recht komt als je doet waar je goed in bent. En dat je, als je samenwerkt met hoofd én hart, iets groters kunt bouwen dan jezelf.

Geïnteresseerd?

Bekijk hieronder onze huidige vacatures,
of stuur een open sollicitatie naar people@yumeko.nl.

BEKIJK ONZE HUIDIGE VACATURES

LEES MEER OVER ONZE VISIE EN MISSIE